Tibet & Nepal - Reisverslag uit Raneepauwa, Nepal van Tim en Bonnie - WaarBenJij.nu Tibet & Nepal - Reisverslag uit Raneepauwa, Nepal van Tim en Bonnie - WaarBenJij.nu

Tibet & Nepal

Blijf op de hoogte en volg Tim en Bonnie

01 Januari 1970 | Nepal, Raneepauwa

Hollanda, Namaste!

Waar waren we gebleven.. Want het is al weer een poosje terug dat we iets op deze site hebben gezet.

Laatste wat we lieten weten was dat we in China in de stad Xian zaten. Deze stad is vooral bekend i.v.m het Terracottaleger. Normaal zijn wij wat minder van de musea maar dit was echt iets unieks om te zien. Verder hebben we onze tijd in deze stad volgemaakt door te fietsen over de stadsmuren en zijn we een Avond gratis gaan stappen op uitnodiging van een discotheek eigenaar.

Na Xi'an zijn we in de trein gestapt voor de Tibet trip! 36 uur in een slaaptrein bracht ons in Lhasa de hoofdstad van Tibet. Het is voor westerlingen verplicht om in Tibet te verplaatsen met een lokale (door China) gekeurde gids. Wij reden door Tibet in een 4x4 samen met 2 engelsen en een nieuw zeelander. Om uit te leggen hoe wij Tibet hebben ervaren kunnen we het beste maar naar de foto's verwijzen. Het land van de ongekend mooie landschappen, kou, momo's, mount everest, hoofdpijn van de hoogte, gezellige thee huisjes en heel veel boeddhisme.

Na de trip in Tibet werden we afgezet bij de boarder tussen China en Nepal .
Toen we dit visum "circus" hadden gepasseerd hebben we wat andere reizigers bij elkaar gezocht en samen een 4x4 rit naar Kathmandu geregeld. Direct toen we de berg afreden over onmogelijke wegen met moeilijk slechte chauffeurs (lees debielen) zagen we tegelijkertijd een compleet andere wereld dan Tibet. Nepal, prachtige gebergtes met een ontzettend mooie groene jungle natuur en tussendoor wilde rivieren waarin je kunt raften, bungyjumpen en abseilen van watervallen. Ons hart begon harder te kloppen! Zin in!
Algoed een aantal dagen verder zaten we in het stadje Pokhara wat vooral bekend staat om de oudoorsports. Wij besloten om een normaliter 21 daagse trekking tocht te doen "the Annapurna circuit" van 800m naar 5416m.
Op het moment van schrijven zitten we op dag 9 van een echt onwijs gaaf maar zware trekking en hebben we vanochtend de top gepasseerd. Om dit te bereiken begonnen we om 04:00 uur snachts een klim vanaf 4450m naar de top van 5416m om vervolgens weer te downhillen naar 3800m. Dit ging gepaard met vooral op de top erg ijle lucht en nogal wat duizeligheid. Bijkomend effect was dat we de nacht voor de klim totaal niet geslapen hadden omdat het in onze slaapkamer van het basecamp -10 graden was. Komende dagen trekken we nog wat verder omlaag naar mooie jungle gebieden en gaan we bij terugkomst in Pokhara nog raften, kajakken en een zonnig feestje bouwen op onze rooftop room voor 7€ per nacht
(We moeten natuurlijk wel ff bijkomen en Bo haar verjaardag vieren) haha

Tot de volgende keer!!!

Xx

• 03 Mei 2014 - 17:59

Ellen Traets:

Suuuuper vet!!! Succes nog met de tocht die komen gaat!!liefss bart&ellen

• 03 Mei 2014 - 19:54

Opa En Oma:

Bonnie en Tim,wat fijn dat we op 3 mei iets van jullie hoorde ,wat maken jullie een avonturen mee en wat zullen jullie veel te vertellen hebben ,want bij diverse foto,s moet wel wat uitleg komen om ze te kunnen begrijpen.De wereld is klein de daila lama is op het ogenblik in nederland ,Fijn ,dat jullie het moeilijkste gedeelte van de wandeling achter de rug hebben.

.Bonnie eerst natuurlijk gefeliciteerd met je 25e verjaardag,als je terug bent hebben we wat te vieren.Tim en Bonnie goede reis verder en behouden thuiskomst,groetjes en liefs van oma en opa xxx

• 03 Mei 2014 - 20:34

Marienke:

Lieve Bonnie en Tim, wat een prestatie, geweldig, de top bereikt, en ook nog op jouw verjaardag lieve Bo.
    Ohh kon ik maar even om het hoekje kijken bij jullie, ff kroelen.
    Mooie foto's
    Ik geniet van jullie stukjes, succes met de afdaling en inderdaad daarna ff genieten van jullie dakterras.
    Dikke knuf X mama

• 03 Mei 2014 - 20:39

Stephan:

Hoi Tim & Bonnie,
    Geweldig om te lezen hoe en wat jullie allemaal meemaken en ervaren.
    De ontmoeting met mensen en de schitterende natuur moet een bijzondere belevenis zijn.
    Heel veel plezier nog en ik kijk uit naar het volgende verslag.

• 03 Mei 2014 - 21:10

Frank:

Hoi Tim & Bonnie,
    super leuk om jullie verhalen te lezen. Bonnie nog gefeliciteerd met je verjaardag en geniet er verder lekker van.
    Frank xxx

• 04 Mei 2014 - 00:56

Annet:

Jeetje, wat geweldig dat jullie de top bereikt hebben! Wat maken jullie toch veel mee. Gelukkig heb je de foto's nog anders zou je de helft weer vergeten, haha. En jullie gaan zo te lezen nog hele leuke dingen doen.
    nogmaals van harte gefeliciteerd en geniet er van! Tot lezens, Annet

• 04 Mei 2014 - 01:34

Kirsten :

Stoere bikkels!

• 04 Mei 2014 - 11:34

Hans:

Ha Bo &Tim . Wat vind ik 't geweldig om jullie zo te zien samen ! En ook leuk, dat jullie die Anapurna trail doen. Ik was dat ooit van plan, had de kaarten al klaarliggen, jullie hebben 't gedaan ! Prachtige foto's. Neem straks goed te tijd om weer bij te komen, want geloof best dat 't een pittige trip is !
    Liefs Pappa Hansie XXX

• 04 Mei 2014 - 16:31

Nouchka:

Hee lieve Bonnie en Tim! Wat een mooie foto's en verhalen, een echte belevenis! Ik wens jullie nog heel erg veel plezier. Echt heel leuk dat we zo kunnen zien wat jullie van de wereld ontdekken, heel mooi!
    Dikke kus xxx

• 09 Mei 2014 - 18:02

Irene:

Wauw wauw wauw, wat klinkt het allemaal goed, de foto's zien er ook fantastisch uit!
    Fijn dat jullie zo aan het genieten zijn, succes komende dagen met de verdere tour ;)