Maleisie & China - Reisverslag uit Xi'an, China van Tim en Bonnie - WaarBenJij.nu Maleisie & China - Reisverslag uit Xi'an, China van Tim en Bonnie - WaarBenJij.nu

Maleisie & China

Blijf op de hoogte en volg Tim en Bonnie

01 Januari 1970 | China, Xi'an

Heee allemaal

Hier een berichtje vanuit China!

Maleisie was echt te gek! We hebben een auto gehuurd en zijn naar de Perhinthian Islands geweest, wat onwijs mooi was! Toen verder gereisd naar de plaatsjes Gopeng en Ipoh en twee andere eilandjes Penang en Pankor. Hier hebben we genoten van echt heerlijk straateten! De lekkerste vis ever op!! We hebben het recept ;)
De hoofdstad Kuala Lumpur was ook weer een verhaal apart. Wat een schone moderne stad! Lieve mensen ook, behalve 1 x: die keer dat twee mannen onze tas hebben meegenomen :( !! Mannen ja, we hebben ze gezien op de camera beelden! (Zie foto)
Om een lang verhaal kort te maken: alles was weg: paspoorten, rijbewijzen, geld, camera + foto's etc. Het gebeurde natuurlijk precies op onze reisdag vandaar dat we ook echt alles bij ons hadden in de tas :( een heeeeeeul gedoe en geregel, maar gelukkig komt alles weer op z'n pootjes terecht;)

Nu de leuke dingen: we zijn in China gestart in Chengdu: een van de grotere steden nabij Tibet. Veel leuke dingen om te doen in en rondom deze stad. We moesten alleen wel ff wennen aan het weer; veeeel kouder !

Maaaaaar wat in het begin leek op China, het land van: de rochelende niet-Engels sprekende mensen en niet bepaald lekker eten, werd na een paar dagen veranderd door: een supermooi en (wanneer je de mensen een beetje kent) erg vriendelijk land!! Panda's leven hier in een reservaat, heel schattig en leuk om deze beestjes te zien :)
Verder vind je in de omgeving van Chengdu echt de meest prachtige natuur! Zo zijn naar de plek Jiuzhaigou park geweest. We hadden dit niet echt verwacht, dus we waren zeer positief verrast. Dit was weer een grappig verhaal: wij waren de enige buitenlandse toeristen in een bus vol Chinezen zonder schaamte. Dit betekende:
- continu chinees gelul aanhoren van de 'reisleidster' tot je erg gek van werd
- full time karaoke en gangnamstyle in de bus. Zelfs door Tim! Hij had de smaak te pakken haha;
- veel culturele busstops en veel sneeuw onderweg zodat de reis een paar uur langer duurde dan 7 uur;
- was Tim elke avond gezellig zelfgestookte drank aan het drinken uit een paar jerrycans die de Chinezen hadden meegenomen.

Op de terugreis zijn we nog door mr. Yuen en zijn vrouw uitgenodigd om in een van hun restaurants te komen eten. Yuen heeft ons de volgende dag opgehaald en in zijn restaurant hebben we een uitgebreide traditionele "hotpot" gegeten met zijn familie. Iedereen was uitgerukt, zelfs opa en oma. En heeft Bonnie nog de warmingup van het personeel meegedanst.

Planning:
We zitten nu nog een paar dagen in Xi'an. Ons permit naar Tibet is binnen, we vertrekken 8 april naar de hoofdstad Lhasa met de trein. Dan vervolgens over land door naar Nepal!

Hopelijk genieten jullie van de foto's, tot de volgende x!

Dikke kus xxxx

• 06 April 2014 - 00:30

Egbert Jan:

Wow! Mooie foto's!

• 06 April 2014 - 00:45

Rosanne:

Leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Wat een bijzondere ervaring!
    En wat een mooie foto's!

Geniet ervan en tot het volgende reisverhaal!

X Rosanne

P.s. Willen jullie een panda meenemen? :) Is leuk voor Sky!

• 06 April 2014 - 00:47

Ingrith:

heeeee was weer leuk om te lezen !!
    plezier in tibet , hoop dat jullie geen hoogte ziekte krijgen !!

• 06 April 2014 - 01:49

Kirsten:

Super! Veel plezier, geniet er van en ik kijk uit naar jullie volgende reisverslagje! XXX

• 06 April 2014 - 11:00

Sylvia En Frank:

Wat een mooie foto's. Jullie komen in mooie gebieden. Doe maar veel indrukken op. Geniet ervan
    Frank en Sylvia xxx

• 06 April 2014 - 12:20

Hans En Els:

Wat een avonturen, erg leuk om te lezen. Nog veel plezier en volop genieten. Groetjes uit Maasdam.

• 06 April 2014 - 13:13

Annet:

Ha lieverds!
    Eindelijk weer een berichtje na al die belevenissen.
    Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat! En leuke foto's.
    Heel veel plezier en genietse!
    Annet

• 06 April 2014 - 16:19

Wesley Vollebregt:

Tim en drank jaja!
    Leuke foto's! behalve die van die 2 mannen..
    Veel plezier nog xxx

Groet, Wesley

• 06 April 2014 - 16:41

Marienke:

Heee,
    Leuk weer een stukje van jullie. Wat een geweldige omgeving waar jullie zijn, en top dat jullie naar Tibet kunnen!
    Kijk uit naar de volgende verhalen en foto's, veel plezier.
    Liefs Mama

• 06 April 2014 - 22:09

Linda Koster:

Wat leuk om jullie reisverhaal weer te lezen!! Ziet er echt super mooi uit daar! Dat water, bizar mooi zeg! Goed om te lezen dat jullie het erg goed naar jullie zin hebben

• 07 April 2014 - 08:09

Sofie:

Lieve Bon & Tim! Wauw, zo mooi allemaal! Super balen van jullie tas!! Maar gelukkig zijn het maar spullen...
    Leuke foto's ook! Blijf lekker genieten en ik spreek jullie snel weer!
    Kus!

• 07 April 2014 - 20:31

Opa En Oma:

lieve bonnie en tim,w at een verslag,jullie hebben weer van alles meegemaakt,zowel nare als mooie gebeurtenissen.Het mooste voor ons was echter toen wij maandagavond gebeld werden en plots jullie stemmen hoorde we kregen er van ontroering kippevel van, en onze dag kon niet meer stuk.,groetjes ,liefs en een dikke kus van oma en opa xxx

• 09 April 2014 - 08:37

Edith:

Super om jullie verhalen en foto's te zien :-)
    De tegenslag maar snel vergeten (zijn maar spullen) en verder genieten xx

• 12 April 2014 - 16:03

Hans:

Heel fijn om jullie stem te horen Bonnie,blijf genieten en hou je spullen in de gaten. Ben benieuwd hoe jullie Nepal gaan vinden ? Kus PP

• 14 April 2014 - 14:54

Stefan:

Leuk allemaal, maar zijn jullie al verloofd?